Een nieuw schilderij

Op de een of andere manier wil het met het schilderen op het moment niet lukken. Ik heb er de rust niet voor, gewoon geen inspiratie. Het lijkt erop dat periodes met manisch geschilder afgewisseld worden door periodes zonder enige creativiteit. Ik leg me er maar bij neer ....

It seems I don't get any painting done these days. Can't find the peace, no inspiration. Seems like i go from manic painting sessions to no creativity at all, and back. I just try to accept it.

Dit is het laatste schilderij wat ik maakte, alweer een aantal weken geleden. Ineens was ik het zat, ik moest schilderen. Het resultaat was deze kliederbende, getiteld 'Frustratie'.

This is the last painting i did, a few weeks back. All of a sudden I just had to paint. No idea what, and it resulted in this mess, titled 'Frustration'.


Maar, iedere kliederbende heeft z'n mogelijkheden, en ineens zat ik er weer helemaal in. Na het boek van Flora Bowley weer eens gelezen te hebben besloot ik te gaan voor organische vormen, en gaandeweg kreeg ik er weer veel plezier in!

But, every mess has it's possibilities, and I found myself painting again. After reading Flora Bowleys book again, I decided to try some organic shapes, and the more I painted the more fun I had!


Wat details / some details :


En dit is dan het eindresultaat. In deze foto komen de kleuren totaal niet over, meer om een idee te geven.

This is the final result. Terrible colours in this photo, but you get the idea.


Het schilderij heeft een mooi plekje gekregen in ons chalet, en op deze foto zijn de kleuren wel goed weergegeven. Ik ben er heel blij mee en supertrots dat ik dat gemaakt heb. Zo zie je maar, van kliederbende naar mooi schilderij, het kan echt ;-) En nu moet ik mezelf weer eens een schop onder m'n gat geven en aan een nieuw schilderij beginnen, want het is alweer te lang geleden!

The painting is now decorating our vacationhome, and this photo shows it's true colours. I am so happy with this one and proud I did this. It is just so true, there is a road from 'mess' to beautiful painting ;-) Now I need to kick myself in the butt and paint a new painting, it has been too long !





2 opmerkingen:

Madeleine zei

Ziet er prachtig uit Brigitte, wat een mooi resultaat! Enne.. ik ken dat gevoel, het ene moment helemaal ín de art flow zijn en het volgend moment is de inspiratie ver te zoeken...Gelukkig komt het altijd weer terug ;)

Aukje zei

Tsja, ik zou willen dat ik zo kon kliederen :)